Programske smjernice

Poštovani građani Republike Hrvatske.

Pred nama su izbori za predsjednika Republike Hrvatske na kojima Hrvatska ima priliku izabrati put nade umjesto puta beznađa. Svaki izbori su potpuno nova prilika za promjene i isključivo o volji građana ovisi hoće li politika državnih institucija ostati ista ili će se promijeniti.

Hrvatska je danas u stanju društvenog beznađa, najgore bolesti od koje može oboljeti neko društvo. Hrvatska je, udruženim djelovanjem HDZ-a, SDP-a i masovnih medija postala društvo bez nade, bez vizije i bez vjere u samu sebe. 

Više od 70% mladih želi otići iz Hrvatske, više od 90% građana vjeruje da je pravosuđe korumpirano, svake godine umre 20.000 ljudi više nego se rodi, u 10 godina izgubili smo 400.000 stanovnika, 300.000 umirovljenika prima mirovine manje od 350 eura mirovine. To su najbolji pokazatelji umirućeg društva.

Rezultati su to udruženog djelovanja političkog i medijskog sustava čiji se interesi razlikuju od interesa većine hrvatskog naroda. Interes vladajuće političke stranke je interes njenih članova, a interes medija je interes njihovih stranih vlasnika. Niti jedna od te dvije silnice koje oblikuju život u Republici Hrvatskoj nema hrvatsku državu i hrvatski narod u središtu svojih interesa.

Od početka svoga javnog i političkog djelovanja zalagao sam se za drastične promjene u hrvatskom političkom sustavu jer bez njih, u današnjim okolnostima, nisu moguće pozitivne reforme nužne za opstanak Hrvatske kao funkcionalne države.

Sve ekonomske i demografske projekcije pokazuju da će Hrvatska u sljedećim desetljećima gospodarski i demografski nazadovati brže i razornije od bilo koje druge usporedive države unutar Europske unije. Hrvatska je danas jedna od najstarijih nacija u Europi, s najvišim stopama iseljavanja mladih, sa stopama nataliteta daleko ispod stope održivosti i sa najbržim rastom udjela strane radne snage. Kada se te okolnosti nadopune sa slobodnim kretanjem radne snage unutar Europske unije dobijete hrvatski model nezaustavljivog iseljavanja i gubitka ljudskog kapitala.

Takve razorne procese kojima je danas izložena Republika Hrvatska ne može izdržati niti jedna država bez teških, sudbonosnih posljedica, posljedica koje u srednjem roku ugrožavaju i opstanak same države. Zato sam se, od početka svoga društvenoga djelovanja, zalagao za značajne promjene političkog sustava koji se mora prilagoditi veličini izazova s kojima se suočava hrvatski narod.

Hrvatska danas treba puno više od karaktera i puno više od protokolarnih ovlasti koje uživa predsjednik Republike. Hrvatska treba predsjednika u punom smislu i značenju te riječi, osobu koja ima glavnu ulogu u upravljanju i vođenju države, predsjednika koji je najviši izvršni dužnosnik države i koji ima sve ovlasti za sprovođenje programa koji je stavio pred građane i za koji je dobio povjerenje. Zato pred Vas stavljam sljedeći program i ostavljam Vama na izbor da na slobodnim i tajnim izborima odaberete ne samo svoju, nego i budućnost vlastitih potomaka i budućnost Hrvatske kao države.

  1. Predsjednički sustav sa izvršnim ovlastima predsjednika

Kao predsjednik Republike Hrvatske predložit ću građanima  izmjenu Ustava Republike Hrvatske te započeti proces povratka na sustav predsjedničke demokracije putem ustavotvornog referenduma. Parlamentarna demokracija se u Republici Hrvatskoj svela na političku korupciju koja je Hrvatski sabor transformirala iz najvišeg zakonodavnog tijela u poligon za kupnju političkog utjecaja i prevaru birača. Također, neposredno izabrani predsjednik ima daleko veći izborni legitimitet od predsjednika Vlade budući da on uživa natpolovičnu podršku svih građana koji su izašli na izbore. Najveće svjetske demokracije, Sjedinjene Američke Države i Francuska imaju predsjedničke sustave vlasti pa će nas takva promjena staviti u društvo onih koji su uzor čitavom svijetu.

Ustavne ovlasti predsjednika Republike Hrvatske danas su uglavnom protokolarne prirode. U njegovim ovlastima danas ne postoji ništa što bi mu omogućilo da na učinkovit i konkretan način utječe na živote građana, bilo da se radi o gospodarstvu, zdravlju ili socijalnoj brizi za osjetljive društvene skupine. I u svojim rijetkim i skromnim ovlastima on može biti zaobiđen voljom vlade ili Hrvatskog sabora. Njegova ovlast da predstavlja i zastupa Republiku Hrvatsku nema nikakvu izvršnu težinu kao što nema ni nikakve učinkovite mehanizme za osiguravanje usklađenog djelovanja državne vlasti. Ustavno djelovanje predsjednika Republike Hrvatske temeljem postojećih ovlasti ne može zaustaviti negativne društvene i ekonomske procese iako predsjednik Republike ima najveći mogući legitimitet u vidu natpolovične većine svih građana koji su pristupili glasovanju.

U tom smislu, zalagat ću se za promjenu ustavnog položaja predsjednika Republike s ciljem značajnog jačanja njegovih ovlasti u smjeru modela predsjedničke demokracije u kojem su ključne ovlasti na strani neposredno izabranog predsjednika Republike. I protekli parlamentarni izbori pokazali su da parlamentarna demokracija ima nepopravljive mane u vidu postizborne političke trgovine i prevare birača temeljem kojih političke opcije koje ne uživaju većinsku podršku građana opstaju na vlasti temeljem korupcije izabranih predstavnika koji nakon izbora krše vlastiti predizborni program i na taj način uvode korupciju kao jedan od temelja sustava parlamentarne demokracije.

  1. Referendumske inicijative

Republika Hrvatska danas je okovana i zarobljena država u kojoj su sve poluge vlasti u rukama dobro organizirane manjine koja sve resurse Republike Hrvatske preusmjerava za ostvarenje vlastitih interesa, bez brige za državne interese i interese svakog hrvatskog čovjeka. Postojeća vlast na brojne načine suzbija političke promjene, kako donošenjem zakona kojima pogoduje sebi i svojim članovima tako i gotovo prisilnim iseljavanjem stotina tisuća ljudi koji nisu njihovih birači i ne dijele njihove političke svjetonazore već upravo obratno.

U takvim uvjetima potrebno je radikalno raskinuti sa praksom otuđenja institucija i odlučivanje vratiti narodu kroz institut referenduma. Kao predsjednik Republike Hrvatske omogućit ću svakoj inicijativi koja valjano obrazloži svoje razloge održavanje referenduma kako bi važna društvena pitanja iz prve ruke rješavali upravo oni kojih se najviše tiču, a to su građani Republike Hrvatske. Referendumi će u mojem predsjedničkom mandatu postati normalna pojava i vjesnik demokracije te uključivanja građana u upravljanje državom, a njihovo održavanje bit će maksimalno usklađeno s izbornim kalendarima radi ekonomičnosti i učinkovitosti samih referendumskih inicijativa.

  1. Vrhovni zapovjednik vojske

Republika Hrvatska je danas, kao članica NATO saveza i odlukama Vlade Republike Hrvatske umiješana u globalni ratni sukob kao strana koja pruža aktivnu podršku Ukrajini u njenim nastojanjima da odbrani vlastiti teritorijalni integritet. Kao predsjednik Republike Hrvatske onemogućit ću svako sudjelovanje Oružanih snaga Republike Hrvatske u aktivnoj vojnoj podršci Ukrajini. Ukrajina nije članica NATO saveza i ne postoji pravna obveza iz članka 5. Sjevernoatlantskog ugovora o međusobnoj obrani. Također, ključni interes Republike Hrvatske u Ukrajini mora biti humanitarne prirode, a on znači prestanak ratnog razaranja i stradavanja desetaka tisuća ljudi. Zato ću kao predsjednik Republike Hrvatske sve svoje napore u kontekstu rata u Ukrajini usmjeriti isključivo ka traženju rješenja za što skoriji prestanak sukoba. 

Kao vrhovni vojni zapovjednik zalagat ću se za uvođenje vojnog roka, modernizaciju svih segmenata Oružanih snaga Republike Hrvatske i jačanje vojne industrije na području Republike Hrvatske kao ključnog segmenta održivog ulaganja u vojne kapacitete Republike Hrvatske. Država koja nema vlastitu vojsku i vlastitu vojnu industriju u uvjetima ratnog sukoba ovisi o milosti svojih saveznika. Incident sa stranim vojnim dronom koji eksplodirao u središtu glavnog grada Republike Hrvatske pokazao nam je da se ne smijemo oslanjati ni na koga osim na vlastite sposobnosti i vlastite kapacitete, iako je svaka saveznička pomoć korisna i dobrodošla.

  1. Predsjednik koji štiti temeljne slobode i prava građana

Kroz proces izmjena Ustava predložit ću pravo veta na zakone za predsjednika Republike koje će instituciji predsjednika dati mogućnost da onemogući svaki zakon koji bi smjerao na ograničenje temeljnih ljudskih prava građana kakvima smo svjedočili od 2020. do 2023. godine. Zakone koje bi onemogućio predsjednik Republike morao bi potvrditi Hrvatski Sabor ⅔ većinom glasova svih zastupnika kako bi stupili na snagu čime bi se odgovornost za doneseni zakon ravnomjerno rasporedila na ⅔ većinu svih predstavnika i bila putokaz građanima o političkom djelovanju njihovih političkih predstavnika.

  1. Vanjska politika

Predsjednik Republike kao neposredno izabrani dužnosnik s podrškom natpolovične većine građana ima najširi mogući mandat građana i kada se radi o vanjskoj politici Republike Hrvatske. S takvom realnošću treba uskladiti i Ustav Republike Hrvatske te predsjedniku Republike dati još veće ovlasti kod predstavljanja Republike Hrvatske u inozemstvu. Predsjednik Republike treba imati glavnu riječ kod imenovanja čelnih ljudi hrvatskih diplomatskih misija te u kreiranju vanjskopolitičkih stavova Republike Hrvatske. U okviru procesa ustavnih promjena zalagat ću se za identičan položaj i ovlasti predsjednika Republike Hrvatska kakve uživa i predsjednik Francuske koji ima vodeću ulogu u vođenju vanjske politike te zemlje.

  1. Hrvati izvan domovine

Kao predsjednik Republike Hrvatske učinit ću sve što je potrebno da se u Hrvatsku vrati što je moguće veći broj Hrvata, prije svega onih koji su bili prisiljeni odseliti u posljednjih 20 godina iz ekonomskih razloga, zbog nezaposlenosti, niskih primanja, nepravde, korupcije, ovrha, nemogućnosti otplate kredita i života ispod svake razine ljudskog dostojanstva. Povratak hrvatskih građana moguće je postići samo uz široke izvršne ovlasti i brojne reforme koje pretpostavljaju smjenu trenutne štetne politike. Upravo zbog toga ću svoju predsjedničku funkciju koristiti za izmjene Ustava putem referenduma i promociju sustava predsjedničke demokracije kao najboljeg alata za provedbu nužnih reformi.

Također ću pružiti svu moguću podršku Hrvatima u Bosni i Hercegovini u njihovim nastojanjima da kao konstitutivni narod ostvare stupanj ravnopravnosti i zastupljenosti u političkim institucijama te zemlje koji im pripada, na način na koji oni i njihovi većinski politički predstavnici smatraju najboljim.

  1. Hrvatska, zauvijek naša!

Zalagat ću se ukidanje trenutnog sustava izdavanja radnih dozvola stranim radnicima budući da je usmjeren protiv hrvatskih građana i osmišljen isključivo u interesu poslodavaca i maksimizacije njihovog profita bez brige za interese hrvatskih građana i radnika. Strani radnici smanjuju cijenu rada u Republici Hrvatskoj te istovremeno vrše strahovit pritisak na nekretninsko tržište. Samo 2024. godine u Republici Hrvatskoj je izdano 160.000 radnih dozvola koji stvaraju ogroman, a nepotreban pritisak na tržište nekretnina i doprinose rastu cijena nekretnina. Hrvatske radnike treba vratiti u Hrvatsku, a reformom državne uprave i državne potrošnje poslodavcima omogućiti da radnicima isplaćuju plaće dovoljne za pristojan život.

Stotine tisuća građana koji su iselili iz Hrvatske u posljednjih deset godina rade u inozemstvu identične poslove koje sada u Hrvatskoj rade strani radnici što je najbolji dokaz da nije problem u nedostatku radne snage nego u visini plaće.

Zalagat ću se za maksimalno postroženje uvjeta za dobivanje hrvatskog državljanstva.

Dužnost predsjednika Republike Hrvatske obnašat ću na takav način da svakom svojom odlukom, gestom i izjavom doprinosim politici koja će u svakom trenutku djelovati u korist hrvatske države, hrvatskog naroda i hrvatskih građana. Hrvatska treba i mora ostati nacionalna država Hrvata, država koja prije svega misli na interese Hrvata kao državotvornog naroda i svaki pokušaj da se ta činjenica promijeni mora biti suzbijen u korijenu.

Ostali važni stavovi